دانش پرداز

دانش پرداز

دانش پرداز

دانش پرداز

علت درد کف پا در سالمندان

عوامل ایجاد کننده و علت درد کف پا در سالمندان

با گذر زمان بر سن افراد، تغییرات جسمی نمود بیشتری پیدا می کنند و از سنی به بعد این تغییرات شامل فرسودگی و تحلیل رفتن است و درد های جسمی افزایش پیدا می کنند، بعضی از درد ها و بیماری ها مربوط به یک سن و دوره خاص در زندگی افراد است از جمله این درد ها ، درد کف پا در سالمندان است. از اولین عضوهای بدن که در دوران میانسالی و سالمندی سر یعتر دچار آسیب می شود پا، است.


پیشگیری ها برای جلوگیری و بررسی علت درد کف پا در سالمندان

یکی از پیشگیری های لازم پوشیدن کفشی با پاشنه مناسب و ارگونومی تعریف شده است مخصوصا زمان هایی که روی سطوح نا هموار و سخت قدم می گذارند. همچنین درد کف پا در سالمندان می تواند ناشی از اضافه وزن باشد و درچنین شرایطی، این پا است که تاثیر مستقیم دیده و تدریجا دچار فرسایش می شود. به خصوص برای افراد مسنی که سکون و بی تحرکی را ترجیح می دهند، این موضوع می تواند به مراتب بدتر باشد. درد کف پا در سالمندان با گرفتگی و سفت و خشک شدن و سردی یا گرمی زیاد پا شروع می شود و این درد ها فقط در کف پا ایجاد نمی شوند بلکه هر ناحیه خاص درد و علت متفاوتی دارد


بیماری هایی که باعث علت درد کف پا در سالمندان می شوند

درد در نواحی پنجه پا، شست پا و پاشنه پا بیماری های متفاوتی دارد. درد در ناحیه پنجه پا را می توان درد متاتارسالژدی خواند. متاتارسالژی دردی است محل اتصال استخوان های متاتارس به استخوان های انگشتان پا به وجود می آید ، متاتارسالژی بیماری نیست ولی نشانگر وجود بیماری های دیگر است و مانند یه هشدار دهنده عمل می کند و از کارهایی که دردش را تا حدودی کاهش می دهد موارد زیر هستند:

- دراز کشیدن و بالانگه داشتن پا

- از بین بردن اضافه وزن

- داروهای ضد التهاب و درد

- استفاده از پد های زیرسر متاتارس

- نرمش های کششی تا مچ پا و تاندون آشیل انعطاف پزیر شوند

- پوشیدن کفش پاشنه کوتاه و پهن

-بررسی سایر علل درد کف پا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد